lördag 9 maj 2020

RAPPORT OM LIVET UNDER DEN SPANSKA KARANTÄNEN. Dag 42

Dag 42 (Lördag 09-05-2020)


Så har vi då redan fått det besked som vi i spänning väntade på igår. Och inte blev det ett besked som vi hoppades på heller. Vi, här i Malagaprovinsen, får vackert vänta till nästa helg på att nästa steg i nedtrappningen kan genomföras här.
Här i Marbella uppfylls de krav som myndigheterna ställer för att vi ska få inleda nästa fas i nedtrappningen. Men eftersom Marbella är en del av Malagaprovinsen och provinsen som helhet inte riktigt uppfyller kraven, så får vi vänta.
Jag måste erkänna att, trots mina avsikter att ta vilket besked, må vara vilket, med sans och fattning, så var mina steg under morgonens motionsrunda både tunga och släpiga. Bortom alla tvivel hade dagen kunnat börja med en gladare Björn.

Nu tänker jag förstås inte kasta in handduken, men jag lider med andra som verkligen måste känna sig besvikna. I första hand tänker jag då på alla mina golfspelande patienter och vänner. Alla de som hade förberett sig för de kommande sköna dagarna ute på golfbanorna, vilka nu lär få vänta ytterligare en hel vecka innan de släpps i sina hagar. Jag gissar att det är både ledsna miner, ilskna utrop, hårt knutna nävar och en och annan svordom som fyller stugorna idag.

Själv försöker jag ta beskedet med jämnmod även om jag måste erkänna att jag hade hoppats få ta några glädjeskutt idag. Det svider litet inombords och förmodligen kommer jag framåt kvällningen, när månen stigit opp, att yla likt en ensam varg som söker sina fränder.

Du kanske inte vet det men mitt nuvarande och fullt pågående skrivprojekt är min nästkommande roman som har fått arbetsnamnet ”Sagan om Vargen”. Så ovanstående jämförelse med detta vackra djur känns, åtminstone för mig, inte helt ovidkommande. 
Denna fabel, som förövrigt inte bara är en fabel, hoppas jag kunna publicera någon gång under detta innevarande år. Vi får se hur det går. Jag är ganska långt kommen i boken nu, men det är klart, innan det blir en färdig och publicerbar bok återstår det ännu mycket arbete.

Dagens musikvideo har som tema en gråtande varg. Och kanske är det litet så jag känner mig just idag. Som en varg, med lust att yla…

Vi hörs i morrn…
Björn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar