lördag 18 april 2020

RAPPORT OM LIVET UNDER DEN SPANSKA KARANTÄNEN. Dag 21

Dag 21 (Lördag 18-04-2020)

Efter att ha ställt upp på en fotosession tidigare idag, så måste jag faktiskt få säga att nu j-lar har jag fått nog av den här karantänen. Inga frisörsalonger öppna sedan 5 veckor tillbaka och hår och skägg fortsätter bara att växa… Idag skiner solen också. Det är varmt. Alltför varmt för en något vildvuxen figur instängd i karantän bakom galler och grindar. 
Nog har jag fått. NOG.

Nåja, litet skoj får man väl ändå ha. Riktigt så illa är det faktiskt inte. Att hår och skägg växer är förvisso sant, men inte riktigt så illa som på bilden. Att frisören håller stängt är också sant. Men både min fru och min son har lovat att sätta saxen i tovorna så snart jag säger att nu är det dags.

Här fortsätter kurvorna att sjunka. Åtminstone här i trakten. Den procentuella ökningen av bekräftade fall av Covid-19 från igår här i Andalusien var faktiskt minus 0,3 %. Glädjande besked så här inför helgen. Risken att smittas blir mindre och mindre och med tanke på hur försiktiga vi är hemma hos mig, så bedömer jag nog risken att just jag ska smittas som obefintlig. Ja, jag vet. Så jag ändrar det där sista till ”praktiskt taget obefintlig”.

Lördag idag igen. I dessa tider märker man faktiskt inte så stor skillnad mellan vardag och helgdag. Det blir ungefär samma lunk varje dag. Jag får vackert hålla mig hemma. Det blir inga kanotturer, inga bergsvandringar, inget restaurangbesök och inte ens något annat heller för den delen. Det får bli, som under alla dagar, någon film och kanske litet extra vila. Här hemma brukar vi ha något DIY-projekt varje dag. Inte minst för att få tiden att gå. Dagens projekt är redan överstökat, så nu väntar en film liggande på rygg.

Vi hörs i morrn…
Björn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar