onsdag 22 april 2020

RAPPORT OM LIVET UNDER DEN SPANSKA KARANTÄNEN. Dag 25

Dag 25 (Onsdag 22-04-2020)

Visste du att jag har bott och verkat här i Marbella under nästan 33 år vid det här laget. Det är en lång tid, mer än ett halvt liv. Ett liv fyllt av många glädjeämnen, av många möten och många äventyr. Det har varit, och är, ett liv där jag har haft och förstås ännu har möjlighet att ägna mig åt saker som skänker mig mycket glädje och stor tillfredsställelse. Att jag inte, om så ens för en enda sekund, har ångrat mitt beslut att ge mig iväg hit den där hösten en gång för länge sedan, förstår du säkert. 

Mina år här nere har betytt många möten. Med patienter i första hand förstås, men även med många världsstjärnor både inom idrott, film, musik, och mycket annat. Och förstås, mina många spännande möten med alla unika personligheter bland ”vanligt folk”. Det flesta av mina patienter har blivit långvarigt återkommande och jag har många i min patientliggare som jag ännu träffar regelbundet ända sedan mitt första år här nere. Som du säkert förstår har en så trogen patientkrets haft följden att jag numera betraktar de allra flesta av mina patienter även som nära vänner. 
På grund av situationen som vi just nu genomlever, så har vare sig jag eller många av mina patienter haft möjlighet att träffa varandra under, som det förefaller, väldigt lång tid. En del har jag varit tvungen att avstå ifrån att besöka på grund av karantänsrestriktionerna och en del av valt själva att avstå från besök och behandling på grund av samma restriktioner. Ännu fler valde att lämna Spanien för att återvända till sina hemländer redan när krisen var i sin början.
Dagens rapport vill jag tillägna alla er som jag just nu inte kan träffa som det var tänkt och alla er som numera är mina vänner på Facebook, ni alla gamla vänner från hemlandet, gamla skolkamrater, vänner från mina år inom idrotten, vänner från gamla arbetsplatser, gamla polare som jag inte träffat på åratal men ändå minns. Vad jag vill säga är att jag har er alla i mina tankar och jag hoppas innerligt att jag får möjlighet att åter träffa er alla någon gång, när allt det här är över. 
Njut av dagens musikvideo.
Vi hörs i morrn…
Björn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar