måndag 6 april 2020

RAPPORT OM LIVET UNDER DEN SPANSKA KARANTÄNEN. Dag 9

Dag 9 (Måndag 06-04-2020)

Spridningstakten av bekräftade fall av Covid-19 fortsätter att minska. Ännu en lovande morgon med andra ord. Antalet döda från dag till dag minskar också. Här i Spanien är vi därmed ännu ett steg närmare tunnelns slut. 
Jag tillåter mig därmed att fortsätta drömmandet. Och med tanke på att all förändring, i synnerhet förändringar till det bättre, alltid börjar med positiva tankar rörande förändringen och, i dess förlängning, drömmar om allt det vackra, sköna, lustbetonade, som inträffar när drömmen äntligen uppfylls.
I det avseendet är jag själv en obotlig ”daydream believer”. 

Myndigheterna här i landet går dock försiktigt fram. Man har aviserat om lättnader i restriktionerna, men manar samtidigt till tålamod. Försöker väl få folk att förstå att vi inte kommer att kunna gå från noll till hundra från en dag till en annan. Vilket naturligtvis är en självklarhet. Det kommer att bli en gradvis återgång och så måste det bli.
Personligen rör sig mina bekymmer mest om hur och när jag kan återgå till fullt jobb igen. Jag gillar mitt jobb nämligen och det är dessutom en del av mina patienter som nu verkligen behöver mig mer än någonsin. 
Så en av mina närmaste förhoppningar är att jag snart, kanske till och med inom en vecka, kan vara tillbaka på fältet och åtminstone ta hand om dem som allra mest behöver mig.

Tills dess så fortsätter jag drömmerierna. Och jag tänker dessutom hylla dagdrömmeriet genom dagens musikvideo.

Fortsätt leva väl och vi ses i morrn…
Björn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar